Posted by: Caramel | October 18, 2009

Tort cu fructe si crema de vanilie

Azi m-am gandit sa imi testez talentul de bucatareasa si m-am decis sa fac ceva dulce. Aveam pofta de un tort savuros cu fructe si vanilie. Si am inventat repede o reteta.

Aveti nevoie de :

– 1 blat de tort taiat in 3

-2 plicuri frisca

-1 pliculet intaritor frisca

-1 plic budinca de vanilie

-1 cutie lapte

– 1 esenta vanilie

– zahar

-unt (margarina)

-4 mere

-4 piersici

-2 banane potrivite

-struguri

-4-6 cubulete  ciocolata

Asadar, am inceput prin a curata merele si piersicile, le-am taiat felii. Am uns tava cu unt, am pus fructele peste care am mai pus niste bucatele de unt si 4 linguri de zahar si o esenta de vanilie. Am pus fructele la cuptor aproximativ 30-35 minute pana devin moi. Se amesteca din cand in cand pentru a distribui sucul format.

Intr-un ibric am pus 4 linguri de zahar si am tinut pe foc pana cand se caramelizeaza zaharul si am insiropat primul blat de tort. Se va intari dar nu va speriati, in final se va inmuia de la fructe si frisca. Intre timp am batut frisca conform instructiunilor de pe plic. Dupa ce fructele s-au racit putin se aseaza pe primul blat. Se pune frisca si deasupra cel de al doilea blat. Se insiropeaza cu un sirop obtinut din 2-3 lingurite de zahar si apa. Se bate budinca conform instructiunilor de pe plic, adica 30 de secunde la viteza mica dupa care 3 minute la viteza mare. Se pune budinca peste cel de-al 2-lea blat iar deasupra se aseaza strugurii (eu i-am taiat in jumatate si am scos si samburii) si feliile de banane.

Se pune ultimul blat de tort, am mai pus cateva felii de banane si struguri  si am ornat cu frisca. Deasupra am ras cateva bucatele de ciocolata. Se tine la frigider 3-4 ore. Eu l-am facut seara asa ca l-am tinut la frigider pana a 2-a zi. A fost delicios. Toata lumea a fost incantata. A iesit un tort gustos, racoros si nu foarte dulce.

P.S. Laptele si frisca le puteti folosi a 2-a zi la cafeaua de dimineata. Am primit numai cuvinte de laude🙂


Leave a Reply

Categories

