Posted by: Caramel | October 13, 2009

Placinta cu mere

Cand am putin timp liber (de obicei in weekend) incerc sa fac ceva dulce. Aveam pofta de ceva bun, rapid si nu foarte migalos. Asadar am pregatit o placinta cu mere. Aveti nevoie de:

-1-1,5 kg mere (depinde ce fel de tava folositi)

-Aluat foietaj (eu am folosit Linco)

-5 linguri de zahar (eu am pus si 2 de zahar vanilat)

-esenta de vanilie (am folosit si rom)

-scortisoara

– 1pumn de stafide

– 1 ou

Asadar, am curatat merele si le-am scos cotorul dupa care le-am dat pe razatoarea mare. Le-am scurs pentru ca lasa foarte multa zeama.Intre timp se aprinde si cuptorul pentru a se incalzi

Am pus zaharul mentionat, stafidele, esenta, ingredientele, am amestecat si le-am pus pe foc potrivit pana si-au schimbat culoarea. Puteti sa si gustati din elešŸ™‚ Sunt foarte bune. Am pregatit tava pentru compozitie. Am folosit folie de aluminiu( nu am avut hartie de copt). Aluatul dezghetat ( trebuie sa il Ā scoateti \ cumparati cu aprox 2 ore inainte) l-am pus in tava iar pe margine am taiat fasii din aluat si le-am lipit de restul, ca un fel de “pat”. Se pune compozitia in tava. Dupa ce ati terminat trageti de marginea aluatului in jos, peste compozitia de mere. Pentru a decora placinta, taiati fasii din aluat si asezati-le diagonal. Dupa ce ati terminat, bateti oul si ungeti compozitia (eu am folosit un servetel)

Se introduce tava in cuptor pentru aproximativ 40 – 60 de minute. Este gata cand placinta are aspectul auriu.

Important! Oricat de tentati ati fi, nu deshideti usa cuptorului in primele 30 de minute. Este posibil ca placinta sa se umfle. Isi va reveni de la sine.

Se taie cand se raceste deoarece fierbinte nu prea se poate taia. Se pudreaza cu zahar vanilat ( eu nu am folosit pentru ca era destul de dulce placinta in sine)

Asadar, cand aveti pofta de ceva dulce si nu aveti prea mult timp, daca tot este sezonul merelor puteti incerca aceasta reteta.Ā  Un desert minunat care pentru multi dintre noi trezeste amintiri legate deĀ placinta cu care ne rasfataĀ bunica. Voua ce amintiri va trezeste placinta cu mere?


Leave a Reply

Categories

